top of page

ליל הסדר (בארון)

עודכן: 21 בפבר׳ 2020


כן כן, הפתעה! שוב הגיע חג הפסח. נדמה שרק אתמול סיימנו עם המצות והגפילטע פיש, לא?

בכל מקרה, אין הזדמנות טובה יותר מפסטיבל האקונומיקה והסמרטוטים לעשות סדר בארון הבגדים שלנו. ואני לא מדברת רק על החלפת מדפי חורף קיץ. זה הזמן לעשות "ביעור חמץ" בארון!

שמת לב שאת בכלל לא לובשת את מרבית הבגדים שיש לך בארון? רוב הבגדים שיש לנו הם בגדים ל"עבודה" או בגדי "יומיום", חלק אחר הם בגדי ערב או אירועים, והשאר? פריטים בלתי לבישים בעליל, כאלו שאין לנו מושג איך הם הגיעו לארון שלנו ומה הם עדיין עושים שם. תאמיני או לא, כלל ה-20/80 חל גם כאן (גאון מי שחשב של זה....) – אנחנו לובשות 20% מהבגדים שיש לנו ב-80% מהזמן. סיכוי סביר, שיש הרבה דברים שאנחנו בכלל לא זוכרות שיש לנו. הזוי לגמרי לא?

אז קדימה, איך עושים את זה?

עליך להכין מבעוד מועד: כמה שקיות אשפה גדולות, את המיטה שלך מסודרת וריקה וחצי יום פנוי - יש לך דייט היום עם ארון הבגדים שלך.

בשלב הראשון עלייך להעביר את כל תכולת הארון אל המיטה. כן, לשפוך הכל!

הכל על המיטה? זה בדיוק הזמן להעביר סמרטוט בארון ולהחליף את סבוני הריח.

עכשיו מתחילה העבודה הקשה.

להלן כללי הבסיס:

  • כל מה שלא לבשתי בשנה האחרונה (שתי עונות) - עובר לשקית. אני יודעת שעכשיו תגידי לי שהכל חוזר. את בהחלט צודקת. אבל כשזה חוזר בא לנו לקנות חדש, לא? וחוץ מזה, אין טעם לאגור למעלה מ-20 שנה דברים כי אולי זה יחזור...(עז שזה חוזר כבר עברו לפחות שניים-שלושה עשורים).

  • כל מה שלא עולה עלי – מקומו בשקית. "אני בדיוק מתחילה דיאטה", "זה מתרחב", "בקיץ אני תמיד רזה יותר" וכד' – לא עובד פה. כל מה שלא במידה שלך ומתאים בול, לשקית!

  • כל מה שממש לא הייתי קונה עכשיו (גם אם היו מציעים לי ממש בזול) – הולך לשקית. את מסתכלת על זה ושואלת מה בדיוק עבר לך בראש כשקנית את זה? זה הסימן! לשקית...

  • זה אמנם מהמם אבל מאז שקנית את זה לא מצאת עם מה ללבוש את זה? מה שלא ניתן לשלבו באאוטפיט – הולך לשקית.

  • כתמים, חורים, דהוי, בלוי – אין כאן שאלה בכלל – לשקית.

  • כן, אני יודעת, יש פריטים עם ערך סנטימנטלי שממש קשה לך להיפרד מהם, בסדר, מאשרת לך להשאיר אותם. עד חמישה כאלו – לא יותר! דרך אגב, לא מדובר על פריטים שעלו הרבה כסף, שלא תטעי, לזה אין סנטימנטים. הכוונה לבגד שיש לו מעורבות רגשית: קיבלת אותו במתנה ממישהו חשוב, היה שייך לאמא שלך, זה בדיוק מה שלבשת כשבעלך הציע לך נישואים וכד'.

מזל טוב! עברת את השלב הראשון בהצלחה. עכשיו, מה עושים עם השקיות?

את יכולה לתרום לארגונים, להעביר הלאה (לשכנה, לעוזרת) או לזרוק. מה שמרגיש לך טוב יותר. ואם ממש קשה לך, יש לי פתרון גם עבורך. אחסני את השקיות באיזור נסתר בבית: במחסן או בבוידעם. אחרי כמה חודשים בהם לא תזכרי אפילו שזה שם, יהיה לך קל יותר לזרוק, מבטיחה.

השלב הבא: איך מחזירים לארון? זה כבר תלוי בארון שלך. יש לך הרבה מקום לתלייה? השתמשי בקולבים דקים, ורק פריט אחד על כל קולב. מעדיפה מדפים? הקפידי להתאים את הקיפולים לעומק הארון ולרוחבו. שימי לב לכלל חשוב – מה שלא רואים לא לובשים. ולכן, הקפידי לסדר את הבגדים כך שתוכלי לראות את הכל: לפי צבע, לפי קטגוריה וכד'. גרביים, תחתונים וחגורות: אם אין לך מגירות בארון השתמשי בסלסלות.

רוצה טיפ? כשאת מסדרת את הבגדים חזרה בארון, חשבי על שילובים חדשים שעוד לא ניסית. לפני שאת מחזירה לארון נסי לחשוב על שלושה שילובים לפחות לאותו פריט. את יכולה גם לצלם כדי שלא תשכחי.

זהו. עכשיו את יודעת בדיוק מה יש לך בארון (את גם יודעת מה אין לך ואת צריכה לקנות).

איך ההרגשה???

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ?

מוזמנת לפנות אליי באהבה❤️

מרב

460 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page