top of page

רוצה להיות חכמה יותר? תלבשי חלוק רופאים לבן!

עודכן: 21 בפבר׳ 2020


האם בגדים הם באמת רק בגדים?

האם יש השפעה לביגוד על התודעה? על מצב הרוח? אולי אפילו על הבריאות שלנו?

מה קורה במוח שלנו בזמן שאנחנו לובשות פריטים מסוימים, וכיצד מושפעות מכך ההתנהגות שלנו וההחלטות שלנו?

לכאורה אנחנו אותו אדם, בין אם נשים עלינו חליפה או פיג'מה. ועם זאת, נראה שהתשובה היא כן, ואפילו בהחלט. 

אני בטוחה שראית את הפרק בסדרת הסימפסונים בו נאלצו הילדים בבית הספר ללבוש תלבושת אחידה ואפורה. זוכרת שהם החלו להתנהג כמו רובוטים? רק כאשר הגשם הפך את המדים שלהם לצבעוניים חזרו אליהם שמחת החיים והאור בעיניים...

חוקרים בחנו שורה של שינויים פסיכולוגים שקורים כאשר אנחנו לובשים בגדים מסוימים ואף ביצעו מחקרים שונים בנושא. המפורסם ביניהם הוא ניסוי  "חלוק הרופא" של פרופסור גלינסקי. בניסוי זה הוכח כי לבישת חלוק לבן של רופא גרמה לשיפור ניכר בכישורים הקוגניטיביים של הנבדקים! לא יאומן, נכון?

נראה כאילו לבגדים יש סוג של קסם... הם לאו דווקא מביאים לנו כוח מבחוץ, אלא מסייעים לנו להוציא תכונות ויכולות שכבר קיימות בנו. כאילו שיש בתוכנו דמויות נסתרות שרק ממתינות לבגד המיוחד שלהן, לסימן חיצוני שיאותת להן שהגיע תורן לצאת לאור הזרקורים. לכולנו יש בגד מושלם או שניים, כאלה שיושבים עלינו בול ומדגישים את כל הצדדים היפים שלנו. אם זה גורם לנו להרגיש יותר נחשקות, יותר חזקות, יותר בטוחות או יותר כיפיות ושמחות.

ואפילו יותר מזה – בנוסף להשפעה על רמות הביטחון שלך, הבגדים יכולים להשפיע על ההצלחה שלך. איך זה יכול להיות? בוודאי תסכימי איתי שבגדים משפיעים באופן משמעותי על איך אחרים תופסים אותך וכיצד הם מגיבים לך. והנה כך עשוי להיות מושפע מסלול ההצלחה שלך. נכון שכשאת לובשת חליפה זה עושה פלאים עבורך בחדר הישיבות? או בפגישה שלך עם המנכ"ל?

בטח שמעת לא פעם אימרות כמו "תתלבשי עבור המשרה שאת רוצה; לא עבור המשרה שיש ​​לך", או "נראה טוב זה מרגיש טוב ".

אז החדשות הטובות הן שעכשיו זה מדעי ! הבגדים שאנחנו לובשות משפיעים על ההתנהגות שלנו, האישיות שלנו, מצב רוח, הביטחון העצמי, ואפילו על הדרך שבה אנחנו מתנהגות עם אחרים.

מה לגבי מוטיבציה? חשבת פעם איך את מרגישה כשאת לובשת את בגדי הכושר שלך, או לפחות לוקחת אותם איתך? פתאום קצת יותר בא לך לעשות ספורט נכון? זה אפילו מרגיש נעים יותר להיכנס לחדר הכושר לא?

והכי חשוב - בעוד מצבנו הנפשי בהחלט משפיע על הדרך בה אנו מתלבשות,  גם ההפך עשוי להיות נכון. מה שאנחנו לובשות בהחלט משפיע על האופן שבו אנחנו מתמודדות עם ימים בהם אנחנו עצובות יותר. המחקרים  אומרים  שהפתרון המהיר ביותר עבור יום רע הוא ללבוש בגדים בצבע בהיר  או  צבעים עליזים ובכך לשפר את מצב הרוח שלנו ואת האנרגיה. צבעים בהירים מקושרים עם אושר, ימים שטופי שמש, וזמנים חסרי דאגה (מצד שני, אנו מקשרים צבעים עמוקים ומשעממים עם אנרגיה נמוכה, עייפות ומצב רוח קודר).

אז בפעם הבאה שתתלבטי בין מכנסי היוגה או השמלה האדומה הלוהטת, תשאלי את עצמך איך הבחירה שלך תגרום לך להרגיש ומה יגיד על זה העולם סביבך היום?

ההמלצה שלי - לכי על השמלה האדומה 💃!

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? 

מוזמנת לפנות אליי באהבה❤️ 

מרב

440 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page