top of page

Dress For Success – מה זה בעצם אומר?

עודכן: 21 בפבר׳ 2020


העבודה או העסק שלנו תופסים אצל רבות מאיתנו מקום משמעותי בחיים ולפיכך, גם בגדי העבודה שלנו ואיך שאנחנו משלבות אותם בעבודה יש להם חשיבות מרובה.

הדרך שבה אנחנו מתלבשות לעבודה מספרת עלינו הרבה - מי אנחנו? מה השאיפות שלנו? כמה אנחנו מקצועיות? נגישות? סמכותיות? מה הערך העצמי שלנו? לבוש לא נכון עלול ליצור רושם לא נכון, ואפילו לעלות לנו בקידום או בסגירת עסקה .

חשוב לי להבהיר - אין כאן נכון או לא נכון, זה תלוי במהות העבודה, במקום העבודה, בתפקיד שלך ובעיקר בך.

כבר הוכח שהרבה מעל 50% מהרושם הראשוני עלינו נקבע בדקה הראשונה של המפגש ובעיקר בשל מה שאנחנו לובשות, איך שאנחנו מאופרות , הריח שלנו וכד'.

אז מה זה בעצם אומר עלינו?

אם את לבושה בטוטאל לוק של בגדי מעצבים ומותגי יוקרה:

בגדי מעצבים בד"כ מתקשרים להצלחה כלכלית. אנו נוטים לקשר בין הצלחה פיננסית ישירה לבין המאפיינים המסייעים לשגשוג, כגון משמעת, עבודה קשה, חריצות ואינטליגנציה. בשל אסוציאציות תת-מודעות אלו, עשויים לחשוב שאת מצליחה יותר ולכן מגיע לך שכר גבוה יותר או יותר הזדמנויות.

זה עשוי אף להצביע על מחויבות לעבודה שלך אם את קונה פריטים איכותיים. עם זאת, עבור נשים צעירות יותר, עשוי להתקבל רושם הפוך – זה יכול להיראות כאילו שאת לא צריכה לעבוד. תצטרכי להתגבר על הרושם הזה ולהראות שבאמת אכפת לך.

לתשומת ליבך, חשוב לדעת לאן את הולכת -  אם תלבשי מותגי יוקרה לפגישה שאינה עם ההנהלה הבכירה ביותר, את עלולה להיתפס כמתנשאת ולשדר עליונות.

אם את לבושה בחליפה מסורתית:

בתקופה שלנו, ללבוש חליפה מידי יום מתאים יותר למקצועות כמו עורכי דין ופוליטיקאים. אבל אני תמיד מייעצת לנשים בכל סביבה ארגונית להחזיק חליפה אחת טובה וללבוש אותה לפגישות גדולות. זה יגרום לך להיראות אמינה ורצינית.

שימי לב לאן את הולכת. בחברות הייטק, אם את לובשת חליפה, את עשויה להיתפס כמיושנת ולא מעודכנת. במקרים כאלו, תוכלי לשלב ג'ינס נחמד ואיכותי עם ז'קט מחוייט ועם נעלי עקב.

איזו חליפה את שואלת? הייתי משתדלת ללכת על גווני האפור (ולא השחור המשדר קשיחות). אפור הוא הצבע של הניטרליות, זה הכי נכון ללבוש אותו במצבי קונפליקט או בפגישות משא ומתן.

וגם, חשוב לוודא שאת מצליחה להוציא קצת מהאישיות שלך או שתפספסי את ההזדמנות להתבלט. שרשרת מגניבה, נעלים צבעוניות, תיק מיוחד או כל מה שיוסיף אופי למראה שלך. החוכמה היא לדבוק בקוד הלבוש המקובל, אבל למצוא טריקים שיעזרו לך להקרין תמונה אישית וזהות משלך. לא תמיד חייבים חולצה מכופתרת מתחת לחליפה...והיא לא חייבת להיות לבנה !

אם את לבושה מרושל אך גאוני - היפסטרי:

אם את מתעסקת בענייני פיננסים - לקוחות עשויים לחשוב שתהיי מרושלת עם הכסף שלהם...

לדעתי האישית - גברים יכולים לצלוח את המראה ההיפסטרי, אבל לא ראיתי אישה עושה את זה בהצלחה.

אם את לבושה קלאסי אך מעודכנת בטרנדים האחרונים:

התפיסה היא כי את מבלה הרבה זמן כדי להיות אופנתית ומעודכנת כך שזה עשוי להיראות כאילו אכפת לך יותר מהבגדים מאשר מהעבודה.

בנוסף, חשוב לבחון מי הקהל שלך – אם את מורה בבי"ס תיכון, לבוש מעודכן עשוי להיות כלי רב ערך בחיבור עם התלמידים.

במקצועות אחרים זה עשוי להיות בעיה – לא בכל מקום היצירתיות מתקבלת באהדה. אם את מרגישה שאת חייבת... אולי כדאי לעשות את זה עם אביזרים טרנדיים או באימוץ צבעים והדפסים אופנתיים בקטנה.

אם את לבושה צעיר וזרוק:

בגדים נוחים משרים אווירת רוגע, זה ייראה כאילו את נעימה וקל לדבר איתך. אבל זה עשוי למנוע ממך להתקדם. זה עשוי להיראות כאילו את לא מוכנה להשקיע את המאמץ.

מראה צעיר אף יכול להיראות כאילו את לא מסוגלת לעשות את העבודה, את לא מספיק בוגרת.

אם את לבושה סקסי:

לבוש פרובוקטיבי משדר משהו על עצמך. עשוי להיראות כאילו את חסרת ביטחון במקצועיות שלך ולכן את צריכה להראות ולהיראות.

חצאיות ושמלות טיפה מעל הברך זה בסדר, בתנאי שהן לא צמודות מידי.

תשאלי את עצמך: "אם הייתי הולכת למועדון אחרי העבודה, הייתי צריכה לשנות משהו?" אם התשובה היא לא, את כנראה לבושה בצורה לא הולמת וכדאי שתחליפי בגדים.

אם את לבושה בצורה מבוגרת וכבדה:

נכון, גיל ובגרות עשויים להצביע על אחריות, אבל הבעיה היא שזה נראה מנותק או מאוד מיושן. קחי בחשבון שלהתלבש "בטוח" עשוי לשדר שאת מאוד משעממת.

אם את לבושה צבעוני ומגוון:

כל עוד זה נראה קלאסי, עם נעליים נכונות ואביזרים, זה יכול להיות נהדר. זה משדר שאת לוקחת סיכונים, בטוחה בעצמך. אולם, קחי בחשבון שבמקרים מסויימים זה עשוי להיראות אולי קצת ילדותי...

שימי לב לצבעים שאת לובשת: אדום משדר אסרטיביות, ירוק משדר אמפטיה, כחול ישדר אמינות וצהוב חיוביות.

ועוד משהו – אם את משלבת יותר מידי צבעים או הדפסים – זה בהחלט יכול לבלבל את מי שמנסה להקשיב לך ולהתמקד במה שאת אומרת. זה עשוי להסיח את תשומת הלב שלו מהדברים החשובים.

לסיכום -

זו ההזמנות שלך להחליט במדויק מה התדמית שאת רוצה להקרין. לא משנה אם את בעבודה שלך שבוע אחד או כבר במשך יותר מעשור,  עצרי לרגע וחשבי  על איך שאת באמת מעוניינת להיראות במקום העבודה.

אבל הכי הכי חשוב, כרגיל, התלבשי באופן שמתאים לאישיות שלך ובאופן בו תרגישי בנוח במה שאת לובשת.

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? 

מוזמנת לפנות אליי באהבה❤️ 

מרב

211 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page