top of page

אפקט הקורונה: שנה ללא אופנה?

עודכן: 5 באפר׳ 2020

3 במרץ 2020. שבוע האופנה בפריז הסתיים.

ומאז? שבוע עבר, ועוד שבוע...איטליה כבר בסגר מלא למעלה מחודש, ספרד בעקבותיה, וגם בלונדון ובניו יורק ואפילו בתל אביב הכל עומד. העולם עצר מלכת.

כל יום אנחנו שומעים על ביטולים של אירועים בינלאומיים גדולים וביניהם גם אירועי האופנה שתוכננו לחודשים הקרובים. כך בוטל שבוע האופנה לגברים בלונדון, מילאנו ופריז שתוכנן ליוני. ואחריו בוטלו גם האירועים של שבוע אופנת "הוט קוטור" שאמורים היו להתקיים ביולי.

גם שבועות האופנה המקומיים בוטלו בזה אחר זה. הונגריה, סין, יפן, ברזיל ורוסיה הודיעו לא מכבר על הביטול ואפילו שבוע האופנה שלנו בתל אביב בוטל בהתראה קצרה.

יש המאמינים כי שבועות האופנה המתוכננים לספטמבר יתקיימו כסדרם, אולם המשמעות היא עבודה על הקולקציות לתצוגה החל מעכשיו וזה כבר נראה קשה וכמעט בלתי אפשרי ליישום בימים אלו.






אז איך תראה שנה שלמה בלי תצוגות אופנה ומה המשמעות של שנה כזו לתעשייה?


ידוע כי תעשיית האופנה העולמית נשענת על התצוגות. על הפרסום לפני התצוגות, על היפים והנכונים הנוכחים בהן, על הבאזז התקשרותי שאחרי.

מעבר לזה, מהווים שבועות האופנה מעין כינוס בלתי רשמי של כל התעשייה: החל במעצבים וסטייליסטים, דרך צלמים ואנשי מדיה, ועד קניינים, משפיענים ואחרים המנצלים את ההזדמנות לשתף מידע, לעדכן ולהתעדכן ברמה הבינלאומית.

לפני כשבוע, נערך בשנגחאי, אירוע אופנה דיגיטלי ראשון מסוגו בו השתתפו כ-150 מעצבים אשר יצרו קולקציות מצומצמות שהוצגו בשידור חי למיליוני צופים. מדובר באמת בהפקה סופר מיוחדת אולם לא נראה שמדובר בתשובה ריאלית שיכולה לתפוס את מקומן של תצוגות אמיתיות בנוכחות קהל.

מעבר לכך, מה הטעם בהשקת קולקציות חדשות אם החנויות סגורות ויותר מזה, אין לנו באמת לאן ללבוש את זה...


אין מנוס מלחשוב שענף האופנה יצטרך לעבור תקופה קשה. תקופה של קיפאון או נמנום. אולי זה באמת הזמן לחשב מסלול מחדש. מבחינת עיצוב, מבחינת ייצור ואפילו מבחינת פרסום וערוצי הפצה. והשאלה היא האם ענף האופנה יצליח לשרוד את תקופת הנמנום הזאת. מי מהמותגים הגדולים ואף מטריד יותר, מי מהמעצבים הקטנים יצליח להחזיק את הראש מעל המים תקופה של לפחות שתי עונות?


ובינתיים, החלטתי להצטרף ליוזמה עולמית המפרגנת לעסקים קטנים ובינוניים בערוצי המדיה השונים.

בכל מספר ימים אשתף אתכן בערוץ האינסטגרם שלי ובעמוד הפייסבוק במעצב או מעצבת שאני אוהבת במיוחד. ממליצה לכם לעקוב.


והנה המעצבת הראשונה בסדרה:




ובינתיים... תחזיקו מעמד !

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ?

מוזמנת לפנות אליי באהבה❤️

מרב

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page